Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, także w przyszłości, przez administratora danych osobowych Resulto sp. z o.o., z siedzibą we Wrocławiu, przy ul. Grabiszyńskiej 241, w celu realizacji usługi "Newsletter Resulto", a także w celach marketingowych produktów i usług własnych administratora danych osobowych oraz podmiotów z nim współpracujących. Niniejszą zgodę składam dobrowolnie i oświadczam, że zostałem/łam poinformowany/na o uprawnieniach przysługujących mi na podstawie ustawy z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. z dnia 17 czerwca 2002 r., Dz.U. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.), w tym o prawie wglądu do danych, ich poprawienia, prawie żądania zaprzestania dalszego ich przetwarzania oraz prawie wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania. Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną na podany powyżej adres poczty elektronicznej wysyłanych przez Resulto Sp. z. o.o.

Wycena firmy – MSP coraz częściej wycenia swoją wartość

puzzle-716930-m

Firma konsultingowa Blackpartners, przy współpracy z londyńską kancelarią White & Sullivan, przebadała 2764 firmy z sektora MSP, z których około 70% było z Polski. Wyniki badania są zaskakujące.

Coraz więcej firm decyduje się na wycenę, mimo iż nie planuje sprzedaży swoich udziałów. 17% badanych planuje tę wycenę przeprowadzić w najbliższym czasie. Zdecydowana większość (72%), planuje zbadać wartość całej firmy, a nie tylko części lub marki. W firmach, które mają osobnych właścicieli i kadrę zarządzającą, częstszymi zleceniodawcami wyceny są właśnie właściciele, a nie zarządy.

W Europie Zachodniej te wskaźniki są wyższe, jednak polski sektor MSP podąża w dobrym kierunku.

To świetne wyniki z punktu widzenia firmy konsultingowej Resulto, która niedawno wyceniała wartość dobrze rokującego podmiotu z branży odzieżowej. Co skłania przedsiębiorców do wyceny wartości?

Motywacją do oceny wartości firmy jest chęć sprawdzenia skuteczności i efektywności działalności, czyli przede wszystkim pracy menedżerów. Fakt, że przedsiębiorców do zlecenia wyceny firmy motywują już nie tylko plany związane z transakcją kupna, ale również chęć kontroli, to przejaw profesjonalizacji sektora MSP. Wycena firmy zostaje doceniona jako jako narzędzie oceny efektywności pracy menedżerów. Wnioski z wyceny wartości firmy mogą być odstawą do określenia wysokości wynagrodzenia kadry menedżerskiej.

Najczęściej wybieraną metodą wyceny jest metoda dochodowa.

Czytaj więcej o wycenie przedsiębiorstwa.

Czytaj więcej o wycenach wykonanych przez Resulto.

Źródło: pb.pl

Dodatkowych informacji udziela

doradztwo gospodarcze Resulto Sp. z o.o.

tel.: +48 783 366 476

e-mail: poczta@resulto.pl

logo_resulto

Wszelkie prawa do artykułu posiada Resulto Sp. z o.o. Kopiowanie i wykorzystanie fragmentów tekstu dozwolone jedynie pod warunkiem podania źródła.

Tagi: , , , , , , ,
Wpis opublikowany w kategorii: Doradztwo finansowe, Ekonomia na co dzień, Zarządzanie dnia 15.04.2014 o godz. 16:38
Autor wpisu:
Możesz śledzić odpowiedzi do tego wpisu za pomocą RSS 2.0

Skomentuj

*