Wg E. Portera stworzenie strategii oznacza opracowanie ogólnej formuły mówiącej o tym, w jaki sposób przedsiębiorstwo zamierza konkurować oraz jakie powinny być jego cele i jakie zasady postępowania będą potrzebne do realizacji tych celów.
Czym jest strategia przedsiębiorstwa?
R. Lynch w swojej pracy podaje natomiast wiele definicji strategii, zaznaczając jednocześnie, że nie istnieje coś takiego jak jedna uniwersalna definicja tego słowa. Niemniej jednak wg tego autora strategię przedsiębiorstwa zdefiniować można np. jako:
– „identyfikację celu organizacji oraz plany i działania podejmowane dla osiągnięcie tego celu” lub
– „poszukiwanie rynkowych sposobności, eksperymentowanie i rozwijanie w czasie przewag konkurencyjnych”
W prostszym ujęciu proponowanym przez D. Maister w opracowywaniu strategii „chodzi o opracowanie zestawu działań dzięki, którym usługi firmy będą miały dla klienta większą wartość niż usługi konkurencji”. Dalej za tym autorem warto powtórzyć, że po rozpoznaniu najbardziej atrakcyjnych rynków firma musi zdecydować, jak zmienić metody świadczenia usług, tak aby klienci mogli z nich czerpać większe korzyści w porównaniu z usługami najlepszych konkurentów.
Ponadto D. Maister pisze o tym, że nie należy zapominać o tym że zmiana (wdrożenie strategii) polega na zmianie metod działania w celu wygenerowania większej wartości z usług świadczonych w tych segmentach rynku, w których firma już funkcjonuje.
Patrz: Model Biznesowy
.
⇒ Znajdź odpowiednią dotacje dla siebie i firmy (tabelka) ⇐
Opracowujemy wnioski o dofinansowanie, biznes plany oraz przeprowadzamy audyt możliwości dotacyjnych. Zapytaj o naszą ofertę:
tel.: +48 783 366 476, e-mail: poczta@resulto.pl
Wszelkie prawa do artykułu posiada Resulto Sp. z o.o. Kopiowanie i wykorzystanie fragmentów tekstu dozwolone jedynie pod warunkiem podania źródła.