Jak napisać dobry biznes plan firmy i jakie korzyści nam przyniesie? Profesjonalnie opracowany biznes plan jest kluczem do pozyskania finansowania dla Twojego biznesu. Wykonaliśmy już setki biznes planów – m.in. dla warsztatu samochodowego, stacji kontroli pojazdów, myjni, minibrowaru, hotelu, biurowca, czy przedszkola. Na bazie posiadanego doświadczenia, stwierdzamy, że w odniesieniu sukcesu na rynku, najważniejszy jest dobry pomysł i zespół pracowników. Jednakże nawet najlepszy koncept biznesowy trzeba umiejętnie przedstawić – przedstawić tak, aby inwestor, darczyńca (dotacje dla biznesu), czy kredytodawca, go dobrze zrozumiał.
Przedstawimy Państwu kilka prostych technik/porad, które zwielokrotnią szanse na pozyskanie finansowania.
Biznes plan w excelu (format xls)
Excel jest skutecznym narzędziem do profesjonalnego opracowania biznes planu. W celu przybliżenia Państwu zasad opracowywania biznes planu w excelu oraz sposobów poruszania się po pliku xls, udostępniamy nasze przykładowe – darmowe opracowania.
Pomocne materiały przy opracowywaniu biznes planu.
Układ
Układ biznes planu jest bardzo ważny. Należy zachować przejrzystość, spójność oraz logikę i ciągłość pisanego tekstu:
- całość należy utrzymać w języku biznesowym, zrozumiałym dla przeciętnego odbiorcy,
- należy zwrócić uwagę na korektę błędów ortograficznych i gramatycznych oraz schludne formatowanie,
- oczywiście całość musi być napisana w edytorze tekstu, a po zakończeniu sprawdzana jeszcze raz przez drugą osobę,
- przejrzysty biznes plan (na mały biznes) powinien mieć do 30 stron.
Jak napisać biznes plan – inforgrafika.
Odbiorcy
Należy pisać biznes plan pod konkretnego odbiorcę, gdyż każdy podmiot będzie oczekiwał nieco innych informacji:
- Urzędnicy obsługujący fundusze europejskie będą oczekiwali specyficznych informacji, w mocno sformalizowanej formie zależnej od realizowanego naboru,
- Szeroko pojęci inwestorzy poszukują ciekawych pomysłów z potencjalnie wysoką stopą zwrotu przystającą do poziomu ryzyka,
- Banki jako podmioty udzielające masowo finansowania nastawione są na bezpieczeństwo przez co trzeba przedstawić, że przedsiębiorstwo będzie zdolne do spłaty zobowiązań kredytowych mimo potencjalnie znacznych, niekorzystnych zmian rynkowych okoliczności.
Biznes plan przykłady korzyści dla firmy.
Streszczenie biznes planu
Najważniejszą częścią biznes planu, szczególnie jeśli chodzi o pozyskanie finansowania od (zapracowanych) inwestorów, jest streszczenie, ponieważ to ono jest najczęściej czytane w pierwszej kolejności. Dopiero w momencie, kiedy treść zainteresuje czytelnika, zapozna się on z dalszymi częściami, a przede wszystkim z częścią związaną z finansami:
- do streszczenia należy się zabrać po napisaniu biznes planu właściwego, dopiero wtedy będzie można wyeksponować właściwe kwestie,
- streszczenie jest odrębną częścią biznes planu, dlatego powinno zawierać syntetyczne zestawienie najważniejszych informacji – zarówno z części opisowej, jak i finansowej.
Podsumowanie porad dotyczących pisania biznes planu
Powyżej zostały pokrótce przedstawione podstawowe elementy, które pomogą w przygotowaniu biznes planu. Trzeba zaznaczyć, że profesjonalne podmioty (banki, inwestorzy instytucjonalni) wymagają w pełni profesjonalnie przygotowanego biznes planu.
Warto również zaznaczyć, że w rozpoczynającej się nowej perspektywie unijnej 2014 – 2020, z której programy wystartowały w 2015 roku, będą wymagane wnioski o dofinansowanie zawierające elementy biznes planu, bądź wnioski z załącznikiem w postaci całego biznes planu.
Zapoznaj się z naszymi zrealizowanymi zleceniami.
Czytaj więcej o pisaniu wniosku o dofinansowanie i aktualnych naborach.
Biznes plan na nieruchomość komercyjną – biurowiec, galeria.
Opracowujemy wnioski o dofinansowanie, biznes plany oraz przeprowadzamy audyt możliwości dotacyjnych. Zapytaj o naszą ofertę: tel.: +48 783 366 476, e-mail: poczta@resulto.pl
Wszelkie prawa do artykułu posiada Resulto Sp. z o.o. Kopiowanie i wykorzystanie fragmentów tekstu dozwolone jedynie pod warunkiem podania źródła.