Newsweek 30/2013 donosi:
Marketing w praktyce
Przez kilka miesięcy od momentu publikacji książka „The Cuckoo’s Calling” (Wołanie kukułki) sprzedała się w liczbie niespełna 500 egzemplarzy, co oznacza mniej więcej tyle, że osiągnęło ”sukces” na miarę niezbyt popularnego polskiego debiutu.
Potęga reklamy
I zapewne za kilka miesięcy nikt nie pamiętałby już o tej kropli w morzu anglojęzycznych kryminałów, gdyby 14 lipca tego roku nie ujawniono nagle, że „Wołanie kukułki” napisała J.K. Rowling. Fani Harry’ego Pottera tłumnie rzucili się do sklepów (…) – książka niemal natychmiast wskoczyła na pierwsze miejsce listy bestsellerów internetowej księgarni Amazon, choć dzień wcześniej zajmowała pozycję numer 5076.
To jeszcze jeden dowód na to, że powiedzenia w stylu „dobra książka poradzi sobie sama” można śmiało włożyć między bajki. (…)
Czy Rowling, pozostając w zmowie z wydawcą (pisząc pod pseudonimem), oprócz nowej powieści napisała też scenariusz całej intrygi związanej z „wyciekiem” sensacyjnej informacji? Czy narodziny kolejnego bestsellera to wynik starannie zaplanowanej strategii? (…)
Pomagamy w podejmowaniu racjonalnych decyzji inwestycyjnych i przeprowadzamy audyt możliwości dotacyjnych. Zapytaj o naszą ofertę:
tel.: +48 783 366 476, e-mail: poczta@resulto.pl
Wszelkie prawa do artykułu posiada Resulto Sp. z o.o. Kopiowanie i wykorzystanie fragmentów tekstu dozwolone jedynie pod warunkiem podania źródła.