Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, także w przyszłości, przez administratora danych osobowych Resulto sp. z o.o., z siedzibą we Wrocławiu, przy ul. Grabiszyńskiej 241, w celu realizacji usługi "Newsletter Resulto", a także w celach marketingowych produktów i usług własnych administratora danych osobowych oraz podmiotów z nim współpracujących. Niniejszą zgodę składam dobrowolnie i oświadczam, że zostałem/łam poinformowany/na o uprawnieniach przysługujących mi na podstawie ustawy z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. z dnia 17 czerwca 2002 r., Dz.U. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.), w tym o prawie wglądu do danych, ich poprawienia, prawie żądania zaprzestania dalszego ich przetwarzania oraz prawie wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania. Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną na podany powyżej adres poczty elektronicznej wysyłanych przez Resulto Sp. z. o.o.

Wartość marki w porównaniu do uzyskiwanych przychodów

Co jakiś czas czasopismo Brand Finanse publikuje ranking najwartościowszych marek światowych. Ostatnie zestawienie pochodzi ze stycznia 2018 r. Podobnie w Polsce wartość naszych marek stara się sukcesywnie wycenić dziennik Rzeczpospolita. Bardzo ciekawie wygląda porównanie relacji wartości znaku firmowego do osiąganych przez firmę przychodów.

 

 

 Czytaj więcej o pisaniu wniosku o dofinansowanie i aktualnych naborach.

btn_wyslij_zapytanie

Relacja wartości firmy do jej przychodów

Zestawienie poniższe pokazuje relacje wartości firmy do jej przychodów. Wartość firmy wyliczona w styczniu 2018 i styczniu 2017 r. natomiast przychody najbardziej aktualne pochodzą z końca 2016 r. Zestawienie oparte na danych Brand Finanse oraz portalu internetowego Yahoo finanse.

 

marki światowe

 

Wśród pięciu potentatów wyraźnie widać dysproporcje odnośnie stosunku wartości marki do przychodów które generuje. Wynika to głównie ze struktury i wielkości majątku firmy oraz siły promocji , np. Samsung to konglomerat różnego typu działalności od elektroniki po AGD , natomiast z drugiej strony taki Facebook to głównie technologia oraz majątek „wirtualny”. Z kolei niejeden inwestor mógłby stwierdzić po tym zestawieniu w które marki można inwestować co jest oczywiście nie do końca prawdą.

 

Ciekawie wygląda porównanie tych relacji z pięcioma najbardziej wartościowymi firmami polskimi wg Rzeczpospolitej (ranking 2017). Poniżej zaprezentowano zestawienie najwartościowszych polskich marek (dane w mln zł). Już sama skala wartości marki to przepaść. Najbardziej wartościowa polska marka stanowi jedynie 0,78% wartości najbardziej wartościowej marki globalnej (Orlen/Amazon).

 

marki polskie

 

Pomagamy w opracowywaniu wniosków o dofinansowanie unijne oraz pisaniu biznes planów. Przeprowadzamy również audyt możliwości dotacyjnych. Zapoznaj się z naszą ofertą i skontaktuj w celu ustalenia szczegółów współpracy: tel.: +48 783 366 476, e-mail: poczta@resulto.pl

630x200-baner-resulto_2

 

Tagi: , , , , , ,
Wpis opublikowany w kategorii: Ekonomia na co dzień dnia 16.02.2018 o godz. 11:27
Autor wpisu:
Możesz śledzić odpowiedzi do tego wpisu za pomocą RSS 2.0

Skomentuj

*