Firma konsultingowa Blackpartners, przy współpracy z londyńską kancelarią White & Sullivan, przebadała 2764 firmy z sektora MSP, z których około 70% było z Polski. Wyniki badania są zaskakujące.
Coraz więcej firm decyduje się na wycenę, mimo iż nie planuje sprzedaży swoich udziałów. 17% badanych planuje tę wycenę przeprowadzić w najbliższym czasie. Zdecydowana większość (72%), planuje zbadać wartość całej firmy, a nie tylko części lub marki. W firmach, które mają osobnych właścicieli i kadrę zarządzającą, częstszymi zleceniodawcami wyceny są właśnie właściciele, a nie zarządy.
Coraz częstsza wycena wartości firmy
W Europie Zachodniej te wskaźniki są wyższe, jednak polski sektor MSP podąża w dobrym kierunku.
To świetne wyniki z punktu widzenia firmy konsultingowej Resulto, która niedawno wyceniała wartość dobrze rokującego podmiotu z branży odzieżowej. Co skłania przedsiębiorców do wyceny wartości?
Motywacją do oceny wartości firmy jest chęć sprawdzenia skuteczności i efektywności działalności, czyli przede wszystkim pracy menedżerów. Fakt, że przedsiębiorców do zlecenia wyceny firmy motywują już nie tylko plany związane z transakcją kupna, ale również chęć kontroli, to przejaw profesjonalizacji sektora MSP. Wycena firmy zostaje doceniona jako jako narzędzie oceny efektywności pracy menedżerów. Wnioski z wyceny wartości firmy mogą być odstawą do określenia wysokości wynagrodzenia kadry menedżerskiej.
Najczęściej wybieraną metodą wyceny jest metoda dochodowa.
Czytaj więcej o wycenie przedsiębiorstwa.
Czytaj więcej o wycenach wykonanych przez Resulto.
Źródło: pb.pl
Dodatkowych informacji udziela
doradztwo gospodarcze Resulto Sp. z o.o.
tel.: +48 783 366 476
e-mail: poczta@resulto.pl
Wszelkie prawa do artykułu posiada Resulto Sp. z o.o. Kopiowanie i wykorzystanie fragmentów tekstu dozwolone jedynie pod warunkiem podania źródła.